Varukorgen innehåller 0 produkter
Logga in
Driftinfo - Psst! Nu kan du gå kurs i Nosework hos oss.

Köpvillkor

 

Betalning

 

Med Klarna Checkout kan vi erbjuda våra kunder alla populära betalningsmetoder såsom faktura, delbetalning och kortbetalning.

Villkor för valt betalsätt kan ni läsa om här, klicka här för att öppna Klarnas villkor i nytt fönster.

 

Fraktvillkor:

 

Ordrar över 580kr är fraktfria! Vissa produkter omfattas inte av fri frakt, som de produkter med frakt- /palltillägg tex. akvarium, möbler till akvarium och stora hundburar. Detta tillägg anges givetvis tydligt på våran hemsida under produktinformationen för varje produkt.

 

  • Hämtas hos närmaste paketombud (mindre varor direkt i brevlådan) 49:- (DHL eller Postnord)

Detta innebär att du får dina varor levererade till närmaste postombud. När paketet har kommit fram får du ett meddelande och kan då hämta ut varorna mot uppvisande av legitimation. 

Förväntad leveranstid är 2-7 vardagar.

Outlösta paket debiteras med 250 kronor.

Du som har beställt mindre varor som kan levereras till en brevlåda hamnar även under denna kategori.

Även du som har handlat för över 580kr och fått gratis frakt erbjuds detta fraktalternativ. 

 

  • Hemleverans 69:- (DHL)

Detta innebär att du får ditt paket levererat ända fram till din dörr utan att du behöver vara hemma för att ta emot det. 

Denna typ av frakt kan inte användas om du bor i ett hus med låsta portar utan portkod. Finns det en portkod måste du uppge denna till oss i ett meddelande och tänk på att leveransen sker alltid mellan 8-16 på vardagar om er portkod har tidlås. 

Leverans till postbox är ej möjligt.

När paketet skickas från oss får du ett mail med ett kolli-id så att du kan följa paketet hela vägen tills den levererats.

Leveranstiden är normalt 1-7 dagar, men kan förlängas om du har lantbrevbärare.

Med detta fraktalternativ godkänner du att du inte kvitterar paketet och inte kommer att bli uppringd i samband med leveransen av chauffören.

Om vi inte kan leverera paket för att speditören inte kommer in i porten p.g.a. att vi fått fel uppgifter av dig kommer paketet att gå i retur till oss. Detta medför en extra kostnad för dig på 150kr som du kommer att debiteras med, samt att leveransen fördröjs då den kommer att behövas göras om på nytt.

 

  • Hemleverans med påskrift/ kvittens 199:- (DHL)

För att välja detta alternativ måste du höra av dig till oss via mail eller telefon så hjälper vi dig med detta.

Detta innebär att du får dina varor levererade fram till din dörr vid en överenskommen tid. Detta alternativ väljer du om du önskar att få kvittera din leverans och ta emot paketet hemma hos dig när du är hemma.

Efter en lagd beställning kommer du att kontaktas av speditören inom 1-3 vardagar för bokning av leveransen. Leveransen sker sedan på överenskommen vardag någon gång mellan 7-17.

Förväntad leveranstid är 3-5 arbetsdagar beroende på när du och speditören hittar en tid som passar er båda.

Angiven mottagare måste också vara den som kvitterar leveransen.

Detta fraktalternativ kan ej nyttjas av dig som har lantbrevbäring eller dig som bor på en ö utan farbar väg.

Ej efterfrågat paket debiteras för närvarande med 250 kronor.

 

 

  • Hemleverans i Linköping (med omnejd) 49:- 

Välj detta alternativ så får du varorna hemkörda i Linköping (med omnejd) och vi hjälper gladeligen dig med uppbärning av t.ex. tunga fodersäckar till ditt hem. Du kan få varor på lager utkört till dig redan samma dag då du lagt din beställning, om du beställer innan kl 12 på vardagar. Kontakta oss på kundtjänst, vi är flexibla och hjälper gärna till. Även här blir du fraktfri vid ordrar över 580:-

 

  • Avhämtning på lager 0:-

Hämta gratis på vårat lager på Nyckelgatan 9, Linköping. Kontakta oss innan så att någon finns på plats och kan ta emot er. 

 

 

  • Hemleverans Pall från 125:- (DHL)

Detta val gör du vid inköp av varor som innefattas av frakt- /palltillägg tex. akvarium, möbler till akvarium och stora hundburar. Detta tillägg anges givetvis tydligt på våran hemsida under produktinformationen för varje produkt. 

 

 

Beställningsvaror:

 

Ibland tar varorna på lagret slut, då markeras dom som beställningsvaror.

När du beställer en vara som är slut på lager hos oss så kontaktar vi dig och ger dig en uppskattad leveranstid. 

Dom flesta varorna får vi hem igen inom en vecka, om dom inte är slut hos leverantör.

 

Prissättning

 

Aktuella priser på produkter uppdateras i realtid. Priserna anges i SEK och inkluderar moms. 

Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Vid prisjusteringar på lagd beställning

så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning.

Leverans sker med Postnord eller DHL som båda erbjuder spårbara leveranser. 

Alla ordrar över 580 kronor är fraktfria.

 

Outlösta paket:

 

Paket som inte hämtats ut inom 14 dagar återsänds till hagopet. Om detta sker debiteras

du en avgift på 250:- (SEK) som täcker hagopet's administration, frakt, returfrakt

och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

 

Ångerrätt:

 

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. När du ångrar köpet

ska du meddela oss via mail och skicka tillbaka det som du har köpt av oss. Varan ska vara väl förpackad

tillsammans med kvitto/faktura eller en kopia på din orderbekräftelse.

Du betalar själv returportot. Vi rekommenderar att du använder dig av "Skicka lätt" som är Postnords spårbara frakt om paketet väger max 2kg. Då kostar returen 53kr. 

Du har rätt att öppna paketet och undersöka varan, men för att

kunna ångra köpet måste den vara i oförändrat skick.

Vi tar EJ emot returer i skadade/trasiga produktförpackningar.

Produkten måste kunna säljas omgående i det skick den returneras i annars kan vi tyvärr inte ta den tillbaka.

När du ångrar ett köp återbetalas det när den returnerade varan är tillbaka hos oss. 

 

Reklamation:

 

Alla Produkter som säljs på Handelsplatsen säljs med reklamationsrätt enligt gällande konsumenträttsliga

regler. Avvikelser från de vanliga reklamationsreglerna anges i produktannonserna, exempelvis för Produkter

som försäljs i ”befintligt skick”, tex öppnad kartong, rökskadade produkter osv.

Vill du reklamera en vara så skickar du ett mail till oss på info@hagopet.se och beskriver ditt problem, så ska vi

se över ditt ärende så fort som möjligt.

 

 

^ Upp ^
Info banner